רו"ח קרלוס ששון

רו"ח קרלוס ששון

רו"ח קרלוס ששון על הבורסות הגדולות בעולם.

אתר בורסה פרו ווב, מיסודו של רו"ח קרלוס ששון הוא אתר פרטי, אינפורמטי הכולל הסברים על מינוחים שונים מעולמות הכלכלה והסחר.

אריה גולדין בורסה אריה גולדין שוק ההון

תמצאו בו הגדרות כלליות שיעזרו לכם להבין היטב את המינוחים המקצועיים בהם עושים שימוש בזירות הכלכליות השונות.

מודגש כי כל המידע המוצג באתר נועד לצורך למידה והבנה בלבד. אין באתר המלצות קנייה, מכירה או סחר והוא לא מעודד פעילות כזו או אחרת אלא כל מטרתו לפתוח בפני הגולשים צוהר אל העולמות הכלכליים לצורך השכלה כללית, למידה והבנה של המינוחים המקצועיים בו.

בורסות המסחר המובילות בעולם

לבורסות המסחר המובילות בעולם יש טריליוני דולרים בשווי שוק. בורסות אלו מציעות לסוחרים מגוון שירותים, לרבות מסחר במניות, קרנות נסחרות בבורסה (ETF), הכנסה קבועה ונגזרים. עם כל כך הרבה כסף שעובר דרך הבורסות הללו, חשוב לבחור בבורסה אמינה המציעה שירות לקוחות מעולה.

1. נאסד"ק

NASDAQ הוא שוק מניות אמריקאי שקיים מאז 1971 ומהווה בורסה אלקטרונית ברמה עולמית. היא מתמקדת בחברות היי-טק והיא הבורסה השנייה בגודלה לפי שווי שוק.

נוסדה על ידי האיגוד הלאומי של סוחרי ניירות ערך (NASD), היא הציגה מערכת מסחר ממוחשבת שאפשרה עסקאות מהירות ושקופות. היא משכה חברות רבות ממוקדות טכנולוגיה להנפקה בבורסה שלה.

היא מפעילה 29 שווקים ויש לה גם חמישה מאגרים מרכזיים לניירות ערך ומסלקה בארה"ב ובאירופה. מערכת המסחר שלה משמשת 100 בורסות ב-50 מדינות.

2. בורסת שנחאי

בורסת שנגחאי היא בורסת המסחר הגדולה והמשפיעה בסין. היא מנוהלת על ידי הנציבות הרגולטורית לניירות ערך בסין (CSRC).

במונחים של שווי שוק, בורסת שנחאי מדורגת במקום הרביעי בעולם אחרי בורסת NYSE, Nasdaq וטוקיו. רוב שווי השוק של ה-SSE מורכב מחברות לשעבר בניהול המדינה כמו בנקים גדולים וחברות ביטוח.

חברות בורסאיות נדרשות לעמוד בתקני מינימום לשווי שוק, רווח נקי ותזרים מזומנים. בנוסף, עליהם להפגין כמות מסוימת של מחקר ופיתוח. ישנן מספר דרכים להשקיע במניות ב-SSE. אפשרות אחת היא להשתמש בתעודת סל, שעוקבת אחר הביצועים של מניות ספציפיות מבלי לדרוש ממך לרכוש אותן ישירות.

3. בורסת לונדון

הבורסה של לונדון מאפשרת לחברות וממשלות להנפיק ניירות ערך אליהם ניגשים ונסחרים על ידי אלפי משקיעים ברחבי העולם. היא גם אחראית על אספקת מחירים איכותיים, חדשות ומידע אחר לקהילה הפיננסית.

לרוב, הבורסה מרוויחה את כספה על ידי גביית עמלת רישום כדי להביא חברה לציבור, ולאחר מכן באמצעות שירותי טכנולוגיה. שירותים אלה כוללים נתונים בזמן אמת ומחירי מסחר.

עבור סוחרים ומשקיעים, סוג זה של תמחור הוא קריטי, שכן הוא מסייע להבטיח שמניות החברה מתומחרות לפי שווי הוגן עבור בעלי המניות שלה. עם זאת, סוג זה של מסחר יכול להיות קשה לנווט עבור משקיעים לטווח ארוך.

קרלוס ששון. רו"ח קרלוס ששון. רואה חשבון קרלוס ששון. על הבורסות הגדולות בעולם.

4. בורסת הונג קונג

בורסת הונג קונג היא שוק המניות השלישי בגודלו בעולם לפי שווי שוק. קרבתה לסין והסביבה הידידותית לעסק הפכו אותה למקום אטרקטיבי עבור חברות רבות לרשום את המניות שלהן.

למרות ששוק המניות בהונג קונג מתמודד עם תחרות עזה מצד סין היבשתית, הוא ממשיך למשוך משקיעים רבים. עם חיבור מניות דו-כיווני בין שנגחאי להונג קונג, קל למשקיעים סינים וגם להונג קונג לסחור זה בשווקים של זה.

כלכלת הונג קונג נהנית מזה זמן רב משיעור נמוך של אינפלציה ומדיניות מאקרו כלכלית יציבה. היא גם נהנתה ממערכת פיננסית חזקה יחסית וממוסדות איתנים.

5. הבורסה של טוקיו

בורסת טוקיו (TSE) היא שוק המניות הגדול באסיה ואחת מבורסות המסחר המובילות בעולם. כתוצאה מכך, זוהי הבחירה המובילה עבור חברות המעוניינות לצאת להנפקה ביפן.

ה-TSE הוא גם שוק המניות הנזיל באסיה, כאשר למעלה ממחצית משווי המסחר היומי הממוצע של 31 מיליארד דולר מגיע ממשקיעים בינלאומיים. הנזילות שלו היא גם סיבה מרכזית לכך שהוא אחד מיעדי ההנפקה המובילים בעולם.

ה-TSE הוא שחקן מרכזי גם בשווקי הנגזרים, עם חוזים עתידיים של אינדקס מיני-TOPIX, TOPIX Core30 ו-TSE REIT שמושכים נפחי סחר גדולים. יש לה גם מגוון נגזרים אחרים, כולל מדדי תנודתיות ומוצרי ריבית.